Archiwum 26 listopada 2015


lis 26 2015 Mapa Myśli
Komentarze (0)
Paweł 

 Mapy myśli są znakomitym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy mają problem z zapamiętywaniem, lub w krótkim czasie muszą przyswoić dużą partię materiału. Jak uczyć się przy ich pomocy? Mapy myśli mogą być przygotowane na kartce lub brystolu dowolnej wielkości, jednak im większą powierzchnię do pracy wybierzemy, tym więcej pomieści ona informacji. Warto też pomyśleć, gdzie będziemy uczyć się z map – dużej kartki A3 nie rozłożymy w autobusie w drodze na lekcje, natomiast w domu sprawdzi się znakomicie. Mapy myśli mogą dotyczyć dowolnego działu z każdej niemal dziedziny – mogą dotyczyć okresów literackich, lektur, słówek obcych języków, procesów biologicznych, charakteryzacji reakcji chemicznych lub chronologii wydarzeń historycznych. Na samym środku takiej mapy umieszczamy temat – ważne, żeby rzucał się on w oczy i był wyrazisty. Od tematu odchodzić będą jego poszczególne zagadnienia. Wykonując mapy, najlepiej korzystać z wielu kolorów, używać różnej wielkości liter oraz pisać w różnych stylach. Jeżeli użyjemy wyobraźni, mapy będą unikatowe, więc łatwiej je zapamiętamy. Dobrze przygotowana mapa posłuży nam przez długi czas. Dobrze jest powtarzać ją sobie początkowo raz w tygodniu, a później raz na dwa tygodnie lub raz w miesiącu. Możemy dodawać do niej informacje i wykorzystywać jej w celu powtórki przez kartkówkami lub egzaminem.

 Paweł

izgr1    mapa  
lis 26 2015 Mapa myśli
Komentarze (0)

 Mapy myśli są znakomitym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy mają problem z zapamiętywaniem, lub w krótkim czasie muszą przyswoić dużą partię materiału. Jak uczyć się przy ich pomocy? Mapy myśli mogą być przygotowane na kartce lub brystolu dowolnej wielkości, jednak im większą powierzchnię do pracy wybierzemy, tym więcej pomieści ona informacji. Warto też pomyśleć, gdzie będziemy uczyć się z map – dużej kartki A3 nie rozłożymy w autobusie w drodze na lekcje, natomiast w domu sprawdzi się znakomicie. Mapy myśli mogą dotyczyć dowolnego działu z każdej niemal dziedziny – mogą dotyczyć okresów literackich, lektur, słówek obcych języków, procesów biologicznych, charakteryzacji reakcji chemicznych lub chronologii wydarzeń historycznych. Na samym środku takiej mapy umieszczamy temat – ważne, żeby rzucał się on w oczy i był wyrazisty. Od tematu odchodzić będą jego poszczególne zagadnienia. Wykonując mapy, najlepiej korzystać z wielu kolorów, używać różnej wielkości liter oraz pisać w różnych stylach. Jeżeli użyjemy wyobraźni, mapy będą unikatowe, więc łatwiej je zapamiętamy. Dobrze przygotowana mapa posłuży nam przez długi czas. Dobrze jest powtarzać ją sobie początkowo raz w tygodniu, a później raz na dwa tygodnie lub raz w miesiącu. Możemy dodawać do niej informacje i wykorzystywać jej w celu powtórki przez kartkówkami lub egzaminem.

 Paweł

izgr1